Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί, σπάνια έχουμε την ευκαιρία στο σχολείο να απολαύσουμε με την ησυχία μας ένα κλασικό φραπεδάκι, δηλαδή αυτό που ευφραίνει τη ψυχή μας, ή έστω να έχουμε την πολυτέλεια να μην καταπιούμε κυριολεκτικά το σάντουιτς του 1ου διαλείμματος. Όχι μόνο επειδή ήταν μικρό, ως συνήθως, το διάλειμμα, αλλά κυρίως επειδή, συχνά, όλοι οι συμμετέχοντες στο πηγαδάκι αγωνιούν να προλάβουν να συζητήσουν τις διαχρονικές τους ανησυχίες για την εκπαίδευση. Μια συζήτηση, η οποία μετά από περισσότερα από 20 χρόνια προσωπικής εμπειρίας, δεν λέει να αλλάξει τροπάριο: τεράστια ύλη, παιδιά που δεν τους ενδιαφέρει το διάβασμα, η ψυχοφθόρος ανάγκη αποστήθισης, η φτωχή μαθηματική και κριτική τους σκέψη και το κλασικό «πώς θα σταθούν μόνοι τους στη ζωή». Και πάντα να αναρωτιόμαστε γιατί να μην μπορεί κάποιος να αλλάξει κάτι.
Έτσι, λοιπόν, αποφασίσαμε, μια μικρή παρέα εκπαιδευτικών, να κάνουμε κάτι για να αλλάξουν όλα όσα εκφράζουν οι παραπάνω προβληματισμοί. Να συνεισφέρουμε όσο μπορούμε σε δύο, κυρίως τομείς: να βοηθήσουμε το κάθε παιδί να φτάσει στο μέγιστο των ακαδημαϊκών του δυνατοτήτων, με βάση τις ιδιαιτερότητές του και, παράλληλα, να αναπτύξουμε κατάλληλο αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο να εξοπλίζει σημαντικά τους μαθητές για επαγγελματική επιτυχία, κοινωνική ευημερία και οικογενειακή ευτυχία.
Από την εξίσωση δεν βγάζουμε έξω τη σχολική μονάδα κι εμάς τους εκπαιδευτικούς που έχουμε ανάγκη από υλικό, το οποίο να είναι πρακτικό, ξεκάθαρα δομημένο και αποτελεσματικό.
Στήσαμε, έτσι, τον οργανισμό Beeinstein, με όνομα χαρακτηριστικό των προτεραιοτήτων μας. Δανειστήκαμε τη φήμη του Einstein για την ευφυΐα και την παντρέψαμε με την εργατικότητα της μέλισσας. Σε αυτό το όραμα, βάλαμε τις γνώσεις μας, την εμπειρία μας, την αγάπη μας για τα παιδιά, τα όνειρα και την έμπνευσή μας, για να φέρουμε αυτήν την αλλαγή.   
Βασικό πρότζεκτ της Beeinstein είναι το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Σκέψης – Π.Α.Σ.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ
ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ
ΚΛΕΙΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ ΚΑΙ ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΝΕΙ ΛΥΣΗ ΤΟ Π.Α.Σ.

 Το υφιστάμενο αναλυτικό πρόγραμμα  απευθύνεται στον μέσο μαθητή του οποίου τόσο  οι ικανότητες, όσο και οι δυνατότητες  κινούνται κοντά στον μέσο όρο.

Η διαφοροποίηση στις τάξεις μεικτής ικανότητας είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εφαρμοστεί αποτελεσματικά χωρίς εξειδικευμένο υλικό.

Πολλές από τις σημαντικές δεξιότητες που απαιτούνται στον σύγχρονο εργασιακό χώρο (soft skills), αλλά και στην κοινωνική ζωή γενικότερα δεν καλύπτονται επαρκώς στο υφιστάμενο αναλυτικό πρόγραμμα.

Για τα ιδιωτικά σχολεία, υπάρχει μια συνεχής ανάγκη διαφοροποίησης και επικαιροποίησης των προγραμμάτων και της αποτελεσματικότητάς τους, για να είναι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές.

Οι μεμονωμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές, σε σύγκριση με ένα οργανωμένο και ολόπλευρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε θέματα ανάπτυξης δεξιοτήτων, αλλά και νοημοσύνης είναι πολύ πιο αποτελεσματικές στις μικρές ηλικίες της δημοτικής εκπαίδευσης.

Το κάθε παιδί είναι μοναδικό. Και όλα τα παιδιά μπορούν να είναι τόσο ευτυχισμένα αν πετυχαίνουν τους στόχους τους, αλλά και επαγγελματικά επιτυχημένα. Ως προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι σημαντικό να γνωρίζουν τον εαυτό τους, να τον αναπτύξουν και να κάνουν τις σωστές επιλογές στη ζωή τους.

Ανά πεδίο νοημοσύνης (Gardner), το κάθε παιδί έχει διαφορετικές ικανότητες ανάλυσης και επεξεργασίας πληροφοριών, διαφορετικές ικανότητες αποθήκευσης και ανάκλησης πληροφοριών στη μνήμη και διαφορετικούς προσωπικούς στόχους.

Πολλά παιδιά παρουσιάζουν υποεπίδοση, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά την ακαδημαϊκή εξελικτική τους πορεία.

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης ανώτερου επιπέδου (Bloom), επιτυγχάνεται καλύτερα με τη διδασκαλία τους τόσο ως ξεχωριστές δεξιότητες, όσο και ενταγμένες και προσαρμοσμένες στο πλαίσιο μιας διαθεματικής προσέγγισης

Για το μάθημα των Μαθηματικών χρειάζονται περισσότερες περίοδοι από αυτές που ήδη προσφέρονται.

Καλό είναι η οποιαδήποτε αλλαγή στο αναλυτικό πρόγραμμα να γίνεται ομαλά και καθοδηγούμενα. Εξίσου σημαντικό είναι, οι αλλαγές να μην στηρίζονται στις ατομικές δυνατότητες του κάθε εκπαιδευτικού, αλλά στο όλο σύστημα. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να απαιτείται μεγάλη οικονομική επένδυση.

Η ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΘΕ
ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΤΟΥ
ΧΑΡΙΣΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ
ΤΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΚΕΨΗΣ – Π.Α.Σ. 

ΓΕΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Π.Α.Σ.

Τα χρόνια φοίτησης στο δημοτικό καθορίζουν σε καθοριστικό βαθμό τόσο το εύρος ανάπτυξης νοημοσύνης του κάθε παιδιού (I.Q. και E.Q.) στο μέλλον, όσο και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Το κάθε παιδί είναι μοναδικό, δεν υπάρχουν καλύτεροι και χειρότεροι μαθητές. Είναι διαφορετικοί μεταξύ τους, αλλά ίσοι. Ένας βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι η διάγνωση αυτής της μοναδικότητας (πολλαπλές νοημοσύνες Gardner) και η δημιουργία ευκαιριών για το κάθε παιδί, ώστε να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Ένας άλλος στόχος της εκπαίδευσης είναι η έγκαιρη και αποτελεσματική δημιουργία κουλτούρας σκεπτόμενου ατόμου στο κάθε παιδί, αλλά και, παράλληλα με την ανάπτυξη βασικών γνώσεων (hard skills), η ανάπτυξη οριζοντίων δεξιοτήτων (soft skills), οι οποίες είναι, πλέον, βασικές προϋποθέσεις επαγγελματικής επιτυχίας. Πάνω από όλα, όμως, τα παιδιά πρέπει να είναι ευτυχισμένα, αναγνωρίζοντας ότι είναι μοναδικά και αν μάθουν να παίρνουν σωστές αποφάσεις θα έχουν ίσες ευκαιρίες ευτυχίας και επαγγελματικής επιτυχίας.

ΤΟ Π.Α.Σ. ΩΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής ψυχομετρικών τεστ τόσο για διάγνωση των γενετικών καταβολών των παιδιών, όσο και για έλεγχο της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας.

Δημιουργεί στα παιδιά κουλτούρα σκεπτόμενου ατόμου, αφού όλες οι δραστηριότητες/ασκήσεις αναπτύσσουν τις νοητικές και συναισθηματικές δεξιότητες σκέψης ανώτερου επιπέδου (Bloom).

Aναπτύσσει αποτελεσματικά τον γενικότερο δείκτη νοημοσύνης των παιδιών στην πλέον κατάλληλη ηλικία.

Παρέχει έτοιμο υλικό διαφοροποίησης προσαρμοσμένο στις πραγματικές συνθήκες της. τάξης

Αφορά σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά, με παράλληλες δυνατότητες διαφοροποίησης.

Περιέχει υλικό προετοιμασίας για Μαθηματικούς διαγωνισμούς.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΙ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ Π.Α.Σ.

ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ
ΜΟΝΑΔΑ

Να επικαιροποιήσει το αναλυτικό της πρόγραμμα στις σύγχρονες συνθήκες ζωής, χωρίς να χρειαστεί να επενδύσει μεγάλο χρηματικό ποσό.

Να υιοθετήσει ένα έτοιμο, κατάλληλα προσαρμοσμένο και ευέλικτο πρόγραμμα διαφοροποίησης και ατομικής ανάπτυξης.

Να δημιουργήσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μέσω ενός μοναδικού προγράμματος ακαδημαϊκής και συναισθηματικής υπεροχής των μαθητών της.

Αν επιλέξει ελεγχόμενα αποτελέσματα, θα μπορέσει χωρίς δυσκολία να παρακινήσει το ανθρώπινό της δυναμικό στη μέγιστη δυνατή παραγωγικότητα.

Να δημιουργούνται προοπτικές επιτυχίας σε ακαδημαϊκούς πανελλήνιους διαγωνισμούς
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ

Η διάγνωση της νοημοσύνης τους (I.Q.) σε διάφορα πεδία νοημοσύνης (γλωσσική, χωρική-οπτική, λογικο-μαθηματική), αλλά και η διάγνωση του επιπέδου ετοιμότητάς τους σε διάφορες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η λήψη απόφασης στη βάση ανάλυσης πληροφοριών και η επίλυση προβλήματος.

Η αποτελεσματική ανάπτυξη της νοημοσύνης τους, μέσω επίλυσης εξειδικευμένων ασκήσεων και δραστηριοτήτων.

Η ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης (E.Q.), μέσω της εμπλοκής τους σε συγκεκριμένες δραστηριότητες ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης, αλλά και μέσω του παιχνιδιού «Ο μικρός Profiler».

Η ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης (E.Q.), μέσω της εμπλοκής τους σε συγκεκριμένες δραστηριότητες ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης, αλλά και μέσω του παιχνιδιού «Ο μικρός Profiler».

Η προετοιμασία τους για επιτυχημένη ένταξή τους στην κοινωνία, μέσω της ανάπτυξης σημαντικών δεξιοτήτων ζωής, όπως κριτική σκέψη, διαχείριση χρόνου, δημιουργικότητα, κουλτούρα συνεχούς προσωπικής ανάπτυξης κ.α..

Η ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης και η εμπέδωση της ύλης στα Μαθηματικά.

Η ανάπτυξη κοινωνικής ευθύνης και ηθικής συνείδησης.

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας.

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ Π.Α.Σ.

Το Π.Α.Σ. αποτελείται από έντυπο υλικό (4 ξεχωριστά τεύχη για κάθε τάξη) και ψηφιακό υλικό (σε προαιρετική βάση) το οποίο περιλαμβάνει ποικίλες ασκήσεις και δραστηριότητες σε μορφή γραπτών αξιολογήσεων (τεστ, τα οποία διορθώνονται αυτόματα από το αντίστοιχο λογισμικό). Ακόμη, το Π.Α.Σ. περιλαμβάνει τόσο ψυχομετρικά τεστ (γλωσσικής νοημοσύνης, λογικο-μαθηματικής νοημοσύνης, χωρικής-οπτικής νοημοσύνης και κριτικής σκέψης), όσο και τεστ ακαδημαϊκής επίδοσης (αρχική και τελική αξιολόγηση / pre-post tests) στη βάση του αναλυτικού προγράμματος της Γλώσσας και των Μαθηματικών.
Εν μέρει, μπορεί να τροποποιηθεί, και να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ανάγκες ενός σχολείου.
Επιπλέον, αναπτύσσει νοημοσύνες και ικανότητες οι οποίες δεν προωθούνται επαρκώς από το υφιστάμενο αναλυτικό πρόγραμμα (κριτική σκέψη, λογικομαθηματική νοημοσύνη, χωρική-οπτική νοημοσύνη, ενδοπροσωπική νοημοσύνη, διαπροσωπική νοημοσύνη, δημιουργικότητα).
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΕΥΧΟΣ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ
ΣΕ 
4 ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΜΕΡΗ

ΕΤΟΙΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ

Ανά τεύχος, υπάρχουν 18 έτοιμα μαθήματα (2 την εβδομάδα) για όλη την τάξη, ανεξάρτητα από το επίπεδο ικανοτήτων των παιδιών. Τα 4 τεύχη περιέχουν 72 έτοιμα μαθήματα για ολόκληρη τη χρονιά. Τα μαθήματα αυτά εναλλάσσουν το περιεχόμενό τους ανάμεσα σε 4 τομείς: δεξιότητες σκέψης (Κριτική Σκέψη και Δημιουργικότητα), μαθηματική σκέψη, διδακτικές ιστορίες αρχών και αξιών και τεστ IQ. Για ολόκληρη την τάξη μπορεί ακόμη να αξιοποιηθεί το παιχνίδι συναισθηματικής νοημοσύνης  (E.Q), “Ο μικρός Profiler” είτε εβδομαδιαίως, είτε όποτε κρίνει ο/η εκπαιδευτικός. Άρα, από το Μέρος Α, υπάρχει έτοιμο υλικό για 2 – 3 περιόδους την εβδομάδα. Το κάθε κεφάλαιο έχει υπολογιζόμενη διάρκεια 1 διδακτικής περιόδου (30΄- 60΄) και το καθένα από αυτά μπορεί να ολοκληρωθεί όποτε θέλει ο/η εκπαιδευτικός αφού οι επιμέρους ασκήσεις του μπορούν να ολοκληρωθούν αυτόνομα. Ακόμη, υπολογίζεται ότι από το κάθε αυτόνομο κεφάλαιο, θα περισσεύουν ασκήσεις, οι οποίες μπορούν να δοθούν ως κατ΄ οίκον εργασία, είτε για πιο προχωρημένους μαθητές/τριες, είτε για όλη την τάξη.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Στο κάθε τεύχος υπάρχουν 10 – 12 τεστ μαθηματικών τα οποία βασίζονται στο αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο καθορίζεται από το αρμόδιο Υπουργείο. Οι αξιολογήσεις αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν: α) ως επαναληπτικά μαθήματα, β) ως διαγνωστικά στη διδαχθείσα ύλη του σχολείου ή γ) για χρησιμοποίηση συγκεκριμένων ασκήσεων  από τον/την εκπαιδευτικό, κατά το δοκούν, είτε για εμπέδωση, είτε για εξάσκηση.

ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

Στο κάθε τεύχος υπάρχουν 4 μαθήματα Γλώσσας, Κριτικής Σκέψης και Δημιουργικότητας και 3 Διδακτικές Ιστορίες. Τα μαθήματα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν με 2 κυρίως τρόπους: α) Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, για τα παιδιά τα οποία ο/η εκπαιδευτικός νιώθει ότι έχουν κατανοήσει πλήρως την ύλη που διδάσκεται στα υπόλοιπα παιδιά της τάξης και β) ως μαθήματα για το σπίτι (κυρίως για το Σαββατοκύριακο) για κάποια παιδιά τα οποία χρειάζονται διαφοροποιημένο υλικό (κυρίως τα πιο προχωρημένα παιδιά σε επίπεδο γλωσσικής ετοιμότητας). Το κάθε ένα από αυτά τα 7 κεφάλαια μπορεί να αξιοποιηθεί πολλές φορές, π.χ. 1-2 ασκήσεις κάθε φορά που κρίνει ο εκπαιδευτικός ότι χρειάζεται.

ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στο κάθε τεύχος υπάρχουν διαθέσιμα περίπου 25 μαθήματα ανάπτυξης μαθηματικής σκέψης (σύνολο 100 + ασκήσεις ανά τεύχος), τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν όπως το υλικό στη διαφοροποίηση στη Γλώσσα.
Ο συνδυασμός των συγκεκριμένων μαθημάτων οδηγεί σε αποτελεσματική ανάπτυξη Δεξιοτήτων Σκέψης.